sobota 28. ledna 2017

Anita Moorjani - Musela jsem zemřít

Jedním z mých oblíbených koníčků je listovat v internetových knihkupectvích a hledat knihy, co mě zaujmou a upřímně? Tahle kniha mě zaujala moc, přímo mě praštila. A hlavou mi pouze blesklo "Tu si chci přečíst." Miluji fantasy, i když si poslední dobou nacházím cestu i ke knihám, které léčí duši, a kterými si hledám cestu sama k sobě. A tohle je jedna z nich.

Je to příběh o Anitě, která tuto knihu napsala po tom, co se zvládla vyléčit z rakoviny. Koho by tento příběh nezaujal? Obzvlášť když je v něm tolik pravdy. Anita neměla jednoduchý život. Vyrůstala v tradiční hinduistické rodině v čínské a britské společnosti. Ovlivňovaly ji různé náboženství a přitom každé jiné. Měla strach. Strach, že je jiná než si rodina přeje. Strach, že ji nepřijmou. Strach, že onemocní. A ono se to stalo. Byla čtyři roky těžce nemocná a ve chvíli, kdy ji selhala většina orgánů, se dostává do stavu blízké smrti a přesně v té chvíli nastává ta nejzajímavější část. Protože zjistí proč onemocněla, a především že má dostatek sil se vrátit a uzdravit se. Uzdravuje se přímo nadpřirozeně rychle a po pár týdnech je z nemocnice propuštěna zcela uzdravená. Lékaři tomu nevěří, ale ona po celou dobu ví, že jí již nemůže nic ublížit. Protože ona již nemá strach. Protože LÁSKA je všude. Protože ona sama je láska. Protože nemusí nikomu nic dokazovat.

Myšlenka, co nejvíce zaujala mě je, že je v pořádku nebýt pořád v pořádku. Je v pořádku být nešťastná, smutná a naštvaná. Jen se v tom neutápět. Prožít to. Vybrečet se a nechat to jít. Protože je chyba tyto emoce potlačovat. To nepomůže nikomu a už vůbec ne Vám. Zkrátka být sama sebou se vším, co k Vám patří.


Zaujala Vás tato kniha? Četli jste ji?

Lena <3

1 komentář:

  1. Leni, knihu jsem nečetla, ale moc se mi líbí myšlenka, kterou zmiňuješ v posledním odstavci. Je pravda, že člověk nemůže být pořád "sluníčkový" a občas ty emoce prostě musí ven. Člověku se uleví a zase je všechno fajn. :)

    Lucka www.sleepy-cat.com

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :)