sobota 2. dubna 2016

Hlavní je rovnováha


Jsem trošku extrémista. Miluji jídlo. Donutit se ke sportu je nadlidský výkon. Sebevědomí nikde.


Chci zhubnout. Být zdravá. Cítit se dobře. Mít ráda sama sebe.

Je to se mnou ale těžké. Myslím, že mě moje tělo již několik let nenávidí a já nenávidím ho. Ale je tu postup. Usmíření je na dohled. Dotkla jsem se anorexie, záchvatovitého přejídání a nadváhy. Opravdu jen dotkla, nic nepropuklo v něco, z čeho by byla jen těžká cesta ven, ale nebyla to ani jednoduchá cesta. Je to jako začarovaný kruh a zlomit to může jen láska, jako v každé správné pohádce. 

Jenže tady to nevyléčí láska k princi, ale k mému tělu. 


Nejdokonalejší dortík - red velvet 
Určitě si říkáte, jak takovou rovnováhu získat? Jak jsme se začali usmiřovat? A co teď vlastně dělám jinak než dřív?

Každý na tu svou rovnováhu musí přijít sám, co mu vyhovuje, co naopak ne a ono to pak jde tak nějak samo. Aniž by si člověk všiml, tak kila začala mizet. Nálada se zlepšovat. Lidé se začínají ptát, co jsem změnila a já si nebyla jistá, ale když se nad tím zamyslím, je to tolik věcí. 

Přestala jsem si zakazovat sladkosti. Ale mléčnou čokoládu jsem vyměnila za tmavou, kterou nesním celou na posezení.
Jím pravidelně. Co 2 - 3 hodiny.
Skoro nejím bílé pečivo.
Dělám nějakou sportovní aktivitu 2-5x týdně.
Nevyčítám si každou hloupost, co sním. Dala jsem si pizzu? Nevadí, nejím ji každý týden.
Snídám. Svačím. Obědvám. ..... ráda, a jen to, co mám ráda. A to je ohromně důležité. Nejíst to, co každý říká, že je děsně zdravé, ale Vám je po tom na zvracení. Ale hledat to, co je zdravé, a vy to milujete. 
Skoro vůbec nejím maso. 
Snažím se neposlouchat, kdo, co říká o mém břichu a zadku. Protože já se snažím. A tentokrát se snažím kvůli sobě, a ne proto, že Máňa od vedle řekla, že jsem hrozně přibrala. 
Pokud moje tělo něco chce déle něž den, tak mu to dám. Protože to je lepší, než potom vyjíst celou lednici.

Jsou to malé ústupky. Ústupky, co mě nestojí skoro nic. A přesto mění tolik. Nedělejte něco, co Vám ubližuje. Hledejte rovnováhu. Hledejte, jak být šťastné.

Nevzdávejte se věcí, co milujete. Ale pokud něco nefunguje, tak to změňte. 


A jak to vypadá v praxi? V troubě se mi peče banánový chlebík, kterým si ráno nacpu pupek k prasknutí. A teď si jdu zaběhat. 
(A zbaštím kinder dobroty z velikonočního balíčku. Protože neodolám. Ale já za to nemůžu!)




Co jste změnili vy? Měli jste svoje tělo vždycky rádi?

PS: Banánový chlebík  jsem vzala - ZDE
PPS: Tento týden nebude shrnutí mého hubnutí, protože jsem dost vážně onemocněla. 

Lena <3

6 komentářů:

  1. Gratuluju :) Je super, že se ti povedlo najít ten svůj postup a přeju, ať se zase brzo uzdravíš ;)
    V.

    OdpovědětVymazat
  2. veľmi pekný článok :) ja so svojim telom spokojná absolútne niesom, snád do leta s tým niečo spravím :)

    http://nicolland.blogspot.co.at

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Moc ti přeju, abys to zvládla :)

      Vymazat
  3. Moc hezky jsi to napsala! Já mám k tomu stejný přístup. Nic moc si nezakazuju, ale zase to nepřeháním. Všeho s mírou! Doma nemáme váhu, takže každodenní vážení, které obvykle s váhou dělá svoje u mě taky nehrozí a jsem za to ráda. Ono prakticky stačí zrcadlo a pocit "ty-džíny-mi-jsou-nějaký-těsný". :) A jinak se svým tělem jsem nebyla nikdy nijak extra spokojená, ale už se to zlepšilo a beru se taková jaká jsem. Drobné nedostatky zlepšuju a užívám si život takový jaký je! Tobě Leni přeju, ať to tvoje tělo vezmeš na "milost" a stanou se z vás kamarádi, protože to je fakt důležitý! :)

    Lucka www.sleepy-cat.com

    OdpovědětVymazat

Moc Vám děkuji za komentáře :)